Hvordan styrke egen helse

Denne blog tar for seg hvordan styrke egen helse slik at vi kan beskytte oss mot Covid 19 hvis eventuelle nye utbrudd kommer. Den tar også opp hvordan vi kan beskytte oss mot kronisk sykdom, som er en risikofaktor for Covid 19. Husk det finnes ingen kvikk fiks, men det finnes grep vi kan gjøre som styrker oss på sikt.

ACE studien er gull standard forskning. Den er litt over 20 år, men like aktuell i dag som når den kom. Den viser at jo flere vanskelige hendelser man opplevde i barndommen, jo høyere er risikoen for å utvikle en kronisk sykdom som hjerteproblemer, kreft, lungeproblemer, med mere, kort sagt våre folkehelsesykdommer. Dette skyldes at ubearbeida hendelser skaper indre stress. Og denne typen stress forsvinner ikke selv om tiden går. Indre stress vedvarer til vi selv løser det opp. Kronisk stressa øker risikoen for å bli syk. ALLE med kronisk sykdom kan derfor få bedre helse om de lærer å finne indre ro.

En enkel og effektiv metode for å finne indre ro er yoga. Essensen med yoga er å lande i seg selv. Forstå seg selv, bli kjent med seg selv. Det er ikke å bli atlet.

Balanzen og Puust akademi tilbyr vi:

Gabor Mate er lege. Han har skrevet flere bøker om helse. I boken når kroppen sier nei tar han opp tankemønstre som fører til sykdom. Husk at ingen andre enn oss selv kan snu slike tankemønstre.

Dr Klinghardt sier det er 4 farer for vår helse. De er aktuelle nå, fordi de alle øker farene for Covid 19. De var like aktuelle før Covid 19, fordi de også øker de faren for kronisk sykdom. Her er de fire områdene:

  1. Glyfosat i mat. Unngå mat som er genmodifisert eller inneholder glyfosat (sprøytemidler). Spis økologisk.
  2. Detox tungmetaller fra kroppen. Bytt ut amalgan fyllinger.
    Unngå unødvendige vaksiner (de som ikke er mot farlige sykdommer). Det finnes tre grupper som har meninger om vaksiner.
    1. vaksineforkjempere.
    2. vaksinemotstandere.
    3. de som er for vaksiner mot farlige sykdommer, når vaksinen er testet ut mot placebo, og den derfor ikke er skadelig. Denne siste gruppen består ofte av helsepersonell og vitenskapsfolk, meg selv inkludert. Tips: se filmen: Vaxxed2.

    Stikk i strid med hva vi ofte tror, viser en undersøkelse på amerikanske soldater at de som tok influensavaksine har 36 % økt risiko for å bli syk med Covid 19 (kilde: Judy Mikovits). Mikovits og dr Jack Bush forklarer hvorfor (se lenke nederst).

    Vi får også inn tungmetaller gjennom chemtrails (luften vi puster inn), og mat vi spiser.

    Her er eksempler på en smoothie som renser, og som smaker godt!
    Varier med følgende ingredienser:
    Appelsinjuice, stilker med selleri, banan eller bær, spinat eller grønnkål, chlorella pulver, frisk koriander, spirulina pulver, ginger pulver eller frisk ingefær, propolis dråper, omega 3 olje (san omega er veldig god), sitrondråper, vit D dråper.

    Man kan også blande ut zeolitt pulver i vann (1 ts til et stort glass vann). Zeolitt selges (sunkost stord), den fungerer som magnet på tungmetaller.

  3. Det er viktig å ha så ren kropp som mulig, fordi tungmetaller i kroppen reagerer på wifi, som er neste tema. Jo mer tungmetaller i kroppen, jo mer skadelig er wifi/5G for deg. Det ser ut som 5G kommer til Norge. Belgia er så langt eneste land som har sagt nei til dette på grunn av helsefaren. Det vi alle kan gjøre, som ikke koster penger er å skru av wifi om natten. Dette er viktig fordi vi er ekstra mottakelige for slike skadelige stråler om natten. De tapper vår livskraft og gjør at vi blir mer sliten enn nødvendig. Mange personer bruker mobilen som vekkeklokke, uten at de er klar over hva dette kan bety for helsen.

    Man kan også beskytte seg mot stråling i hjemmet, krem som beskytter (hør Klinghart sitt foredrag). En annen enkel beskyttelse er å kjøpe blushield. Blueshield settes i vanlig stikkontakt. Den demper stråling, den dekker ca 80-90 kvadrat. For de fleste en etasje i huset. Litt dyr (knappe 4000), men god investering for de som har råd.

    Man kan også laste ned en EMF app, så kan man selv lese av stråling. Mange av dem er gratis, og har samme fargekode som trafikklys: grønt, gult og rødt, i forhold til helsefare.

  4. Fluor i tannkrem og drikkevann er skadelig. Rens vannet med Brita kanne. Bytt ut tannkremen til en som ikke inneholder fluor (ex forever living, doterra).

Vitaminer vi må ha fulle lagre av er C og D. Vit C er antivirus og viktig ift covid 19. Mangel på vit D gir generell svekkelse og tretthet.

Å si at fluor er farlig, at wifi er farlig, at maten inneholder for mye sprøytemidler, at vi har for mye tungmetaller i kroppen kan hos noen gi det som kalles kognitiv dissonans. Dette betyr at to ulike kognitive tenkninger står i motsetning til hverandre. Man kan da bli usikker hva man skal tro. Løsningen er å sjekke dette opp selv. Grave litt dypere uten å gå i fellen å slutte å søke når noe kalles en konspirasjonsteori eller fake news. Let til du finner det du søker: the proof is in the pudding.

Veavågen den 19. mai 2020. Hildur Vea, PhD.

Her er lenker:

Dr Klinghardt https://www.youtube.com/watch?v=zR6OiKNnp2M.
ACE studien: Felitti, VJ; Anda, RF; Nordenberg, D; Williamson, DF; Spitz, AM; Edwards, V; Koss, MP og Marks; JS (1998). Relationship of Childhood Abuse and Household Dysfunction to Many of the Leading Causes of Death in Adults. Am J Prev Med 1998;14(4). Side 245 – 258.
Dokumentar om vaksiner: www.vaxxed2.com
Strålebeskyttelse: https://poweredbynature.store
Gabor Mate: Når kroppen sier nei. https://www.adlibris.com/no/sok?q=n%C3%A5r+kroppen+sier+nei
Judy Mikovits: https://www.bitchute.com/video/NPYdyZpSZCEA/?mc_cid=287006c219&mc_eid=279229d273
Jack Bush: https://www.youtube.com/watch?v=5RAtFBvKrVw&feature=share&fbclid=IwAR1ArPeg44BX-jiMPL4N1eHwab7XGwgdB1aGZu6TJs9S6Is2EpBSoHO8EQ4

Se også: www.balan-zen.no/ www.puust.no/ www.blog.balan-zen.no/